Na Kačín

Bratislava, Červený most
Bratislava

Trasa - Časový rozvrh: Červený most – Klanec ¾ hod. – Kačín ¾ hod. – Za Kačínom ¼ hod. – Snežienka 1 hod. – Červený most ¾ hod.

Spolu: 3 ½ hod.

Prevýšenie: 215 m.

Popis:

Nenáročná krátka túra prechádzkového charakteru s pohodlným profilom, orientačne je bezproblémová. Vedie územím Bratislavského lesného parku, ktorý má charakter prírodnej krajiny. Do prevažne listnatého lesa s lúkami a čistinami sú zakomponované upravené turistické chodníky a rekreačné zariadenia.

Trasa:

Základná trasa: Od zastávky MHD pred vchodom do areálu Nemocnice sv. Michala (bývalá Vojenská nemocnica, 175 m) sa vydáme po ceste smerujúcej do Hornej Mlynskej doliny. Prejdeme popod Červený most, za ktorým pokračujeme po červeno značkovanej turistickej trase (0702) vedúcej po lesnom chodníku vľavo od asfaltovej cesty. Za druhým jazerom červená značka odbočuje vľavo do lesa a stúpa severozápadným smerom. Onedlho dosahuje rázcestie Klanec (314 m), na ktorom červenú trasu križuje žlto značkovaná cesta. Jej pravá vetva smeruje do Hornej Mlynskej doliny k deviatemu mlynu, ľavá vetva sa končí v bratislavskej mestskej časti Lamač. My pokračujeme po červeno značkovanej turistickej trase, ktorá vedie najprv lesnou cestou. Asi po 200 m sa jej povrch mení na asfaltový (na tomto úseku je totožná s červeno značkovanou cyklotrasou). Naše kroky povedú ďalej po asfaltovej ceste a neskôr po paralelnom lesnom chodníku. Onedlho sa k červenej trase z pravej strany pripája asfaltová cesta vedúca zo Železnej studničky, ktorá je zároveň modro značkovanou cyklotrasou vedúcou do Lamača. Prekrižujeme ju a asi po 200 m sa ocitneme na Kačíne (330 m). Lúka pri horárni je obľúbeným výletným a piknikovým miestom Bratislavčanov. Po chvíľke oddychu a občerstvení v bufete Lesanka pokračujeme okolo nového rekreačno-oddychového areálu s altánkami, lavičkami a preliezačkami pre deti severným smerom po červeno značkovanej turistickej trase. Asfaltová cesta sa mení na lesnú cestu, po ktorej prídeme na rázcestie Za Kačínom (370 m). Ak budeme pokračovať po červenej značke, asi po 100 m uvidíme vpravo málo výrazný chodník, ktorý najprv mierne klesá, potom mierne stúpa a vedie okolo chotárnej značky k úžľabine, na ktorej svahu sa nachádza tzv. Písaný kameň. Po jeho prehliadke sa vrátime na rázcestie Za Kačínom. Červená značka pokračuje na sever a smeruje do Marianky (variant I). My však sledujeme žltú turistickú značku, ktorá lesnou cestou smeruje po plochom zalesnenom chrbte popod Hrubý vrch na juhovýchod. Ostrý vrchol Hrubého Drieňovca obídeme zo severnej strany a strmým chodníkom zostúpime do Hornej Mlynskej doliny (250 m), odkiaľ pokračujeme dolu popri asfaltovej ceste (variant II). Opustíme žltú značku, ktorá vedie okolo bývalej reštaurácie Snežienka vľavo do lesa (v roku 2005 tu obnovili prevádzku visutej sedačkovej lanovej dráhy na Kamzík). Popri dvojici jazier sa dostaneme na Železnú studničku (220 m), kde sa nachádza areál s možnosťou občerstvenia. Dolinou zídeme po upravenom asfaltovom chodníku, ktorý vedie paralelne s cestou pre autá a cyklistov. Tento úsek nie je označený turistickými značkami. Postupne prejdeme popri deviatom mlyne a bývalom výletnom hostinci Klepáč, ktorý bol ôsmym mlynom, a smerujeme k poslednému zo štyroch jazier, ktoré vybudovali v 18. a 19. storočí ako mlynské jazerá. V minulosti slúžili mlynom, ktoré stáli v doline od 14. storočia a ktoré jej dali dnešné meno. Trasa prechádza popri rekreačnom areáli Partizánska lúka. Túru ukončíme poniže Červeného mosta (185 m) pri zástavke MHD pred Nemocnicou sv. Michala (175 m).

Variant I: Z rázcestia Za Kačínom, kde sa s červenou turistickou značkou spája žltá značka, môžeme pokračovať na sever až na rázcestie Sekyl. Odbočíme doľava na žltý turistický chodník, ktorý klesá lesom a neskôr Prídavkovou a Tedešíkovou ulicou ku konečnej zastávke MHD v bratislavskej mestskej časti Záhorská Bystrica (spolu: 3 hod.).

Variant II: Ak chceme pokračovať po žltej turistickej trase vedúcej do Krasnian, povyše bývalej reštaurácie Snežienka odbočíme doľava na žlto značkovaný lesný chodník stúpajúci do východného svahu doliny. Pomerne krátkym stúpaním sa dostaneme na rázcestie Pod Chlmcom, ktorým prechádza Štefánikova magistrála. Po žltej značke klesneme do doliny Krivé jarky a zídeme k vinohradom. Na Peknej ceste sa napojíme na modrú turistickú značku a pohodlnou asfaltovou cestou zídeme ulicou Pekná cesta k zástavke MHD v bratislavskej mestskej štvrti Krasňany (spolu: 3 ¾ hod.).

Autor fotografie: Peter Mach

Na Kačín

Najlepšie zľavy v Bratislave a okolí

Bratislava CARD City&Region je oficiálnou destinačnou turistickou kartou, ktorá vám umožňuje spoznať a zažiť to najlepšie, čo mesto Bratislava a región ponúkajú.
  • voľný vstup do múzeí a galérií
  • bezplatná prehliadka
  • neobmedzená doprava
  • ďalšie zľavy do výšky 50%
Kúpiť online

Instagram

#bratislavaregion
Sleduj @bratislavaregion.travel a vlož do svojich fotiek hashtag #bratislavaregion.
Najlepšie fotky pridáme na náš účet!